Számos ember került nehéz helyzetbe anyagilag a jelenleg is tomboló koronavírus-járvány miatt. Munkahelyek szűntek meg és sok vállalkozás is jelentős átrendezősre kényszerül. Ezzel szemben viszont van olyan vállalkozás, amely pont ilyenkor lendült fel igazán. Ezek után joggal merülhet fel bennünk a kérdés, hogy ilyen kiszámíthatatlan időben jó ötlet a cégalapítás vagy sem?

 

Alaposan megvizsgálva a kérdést, a kedvezőbb gazdasági körülmények között is azt lehet tapasztalni, hogy a cégalapításnak akkor is megvannak a maga kihívásai. Ha pedig akkor sem egyszerű ezt megvalósítani, amikor sokkal nagyobb eséllyel vihetünk egy ötletet sikerre, akkor mit mondjunk most. Lehet, hogy sok ember azt tanácsolná nekünk jelenleg, hogy felejtsük el a cégalapítást és örüljünk, ha találunk egy jobban fizető munkahelyet.

Azonban nem ennyire esélytelen a dolog és több olyan cég van, akinek a sikeréből inspirációt tudunk meríteni. Tehát azt lehet mondani, hogy a cégalapítás lehet kedvezőtlen ötlet, viszont hatalmas ötlet is ebben az időben néhány tényező és szempont függvényében.

Először is azt fontos belátni, hogy nem bármilyen üzleti ötletnek kedvez a jelenlegi helyzet. Ha valaki most akarna betörni a turizmus területére, valószínűleg jobban teszi, ha még vár ezzel a gazdasági állapotok stabilizálódásáig, illetve a járvány visszaszorulásáig. Viszont egy futár cég például, egy jó termék választékkal rendelkező webáruház vagy akár egy fodrászat is igencsak jelentős sikereket tud elérni.

Összegezve azt lehet mondani, hogy a cégalapítás mindig jó ötlet lehet, ha szem előtt tartjuk a piaci igényeket és rendelkezésre álló lehetőségeket. Azzal nem vitatkozunk, hogy vannak időszakok, amikor egyszerűbb a helyzet erre és van, amikor nehezebb, de a kitartás az gyümölcsöző lesz előbb-utóbb.