Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Keresőoptimalizálás vagy Google Ads?

A címben szereplő kérdést nagyon sokszor feltették már nekem az elmúlt évek során a mikro és kisvállalkozói kör képviselői. Bár előfordultak olyan esetek, amikor csak az egyiket ajánlottam az adott cégnek, azonban a legtöbb esetben mindkettőt együtt érdemes igénybe venni.

Abban általában megegyeznek a különböző esetek, hogy Google Ads hirdetést mindegyik cégnek érdemes működtetni, mivel optimális beállítások esetén rendkívül költséghatékonyan működtethető, így a befektetett összeg többszörösét szokta visszahozni. Tekintettel arra, hogy egy komolyabb versennyel rendelkező kulcsszó esetén 4 hirdetés jelenik meg a találati lista élén, így görgetés nélkül a normál találati lista nem is látható,  nagyon sok internetező kattint a Google Ads hirdetésre és találja meg ott, amit keresett. Ennek ellenére azért még mindig jelentős számban vannak olyanok, akik a hirdetéseket automatikusan átgörgetik és csak az organikus találati listán szereplő cégek közül hajlandóak válogatni. Ezeket a potenciális ügyfeleket csak keresőoptimalizálás által lehet elérni. Vannak azonban olyan esetek, amikor nem feltétlen éri meg komoly öszegeket keresőoptimalizálásra költeni.

Mikor nem éri meg a keresőoptimalizálás?

Ritkaság, de előfordulnak olyan piaci szegmensek, ahol nagyon kevés ember keres rá a cég számára fontos kulcsszavakra, így ha keresőoptimalizálás által előrejutunk az organikus találati listán, akkor legfeljebbb havonta egy-két száz ügyfél látja ott a cégünket, amelyből jó esetben is 1-2 ügyfél realizálható. Ebben az esetben azt kell kiszámolni, hogy vajon a belefektetett pénzt és energiát abból a havi 1-2 ügyfélből jövő bevétel visszahozza-e. Találkoztam már olyan piaci szegmenssel, ahol a válasz egyértelmű NEM volt. Ebben az esetben a megoldás az volt, hogy amit lehet, a sokkal olcsóbban működtethető Google Ads hirdetéssel kell megoldani és ezt egyéb csatornákból jövő érdeklődőkkel kell kiegészíteni. Ennek ellenére ezekben az esetekben is érdemes egy egyszeri on-page keresőoptimalizálást kérni, mivel a Google Ads hirdetés is kevesebbe fog kerülni, ha a céloldal optimalizálva van.

0 Tovább

Milyen tetőboxot válasszunk?

Az autóval rendelkezők többsége egészen addig elégedett a csomagtartó méretével, amíg indul nyaralni. Ilyenkor jönnek a kompromisszumok, hogy mire van valóban szükség, vagy mi hagyható otthon. Megfelelő tetőbox vásárlásával, vagy bérlésével azonban kompromisszumok nélkül csomagolhatunk az útra. Elég pár percet töltenünk az interneten tetőboxok után kutatva, hogy komoly dilemmába kerüljünk, milyet is érdemes vásárolni.

0 Tovább

versus

blogavatar

Sokszor állunk választás előtt. Ebben a blogban igyekszem egyes esetekben a választást megkönnyíteni összehasonlító cikkek segítségével.

Utolsó kommentek