A címben szereplő kérdést nagyon sokszor feltették már nekem az elmúlt évek során a mikro és kisvállalkozói kör képviselői. Bár előfordultak olyan esetek, amikor csak az egyiket ajánlottam az adott cégnek, azonban a legtöbb esetben mindkettőt együtt érdemes igénybe venni.
Abban általában megegyeznek a különböző esetek, hogy Google Ads hirdetést mindegyik cégnek érdemes működtetni, mivel optimális beállítások esetén rendkívül költséghatékonyan működtethető, így a befektetett összeg többszörösét szokta visszahozni. Tekintettel arra, hogy egy komolyabb versennyel rendelkező kulcsszó esetén 4 hirdetés jelenik meg a találati lista élén, így görgetés nélkül a normál találati lista nem is látható, nagyon sok internetező kattint a Google Ads hirdetésre és találja meg ott, amit keresett. Ennek ellenére azért még mindig jelentős számban vannak olyanok, akik a hirdetéseket automatikusan átgörgetik és csak az organikus találati listán szereplő cégek közül hajlandóak válogatni. Ezeket a potenciális ügyfeleket csak keresőoptimalizálás által lehet elérni. Vannak azonban olyan esetek, amikor nem feltétlen éri meg komoly öszegeket keresőoptimalizálásra költeni.
Mikor nem éri meg a keresőoptimalizálás?
Ritkaság, de előfordulnak olyan piaci szegmensek, ahol nagyon kevés ember keres rá a cég számára fontos kulcsszavakra, így ha keresőoptimalizálás által előrejutunk az organikus találati listán, akkor legfeljebbb havonta egy-két száz ügyfél látja ott a cégünket, amelyből jó esetben is 1-2 ügyfél realizálható. Ebben az esetben azt kell kiszámolni, hogy vajon a belefektetett pénzt és energiát abból a havi 1-2 ügyfélből jövő bevétel visszahozza-e. Találkoztam már olyan piaci szegmenssel, ahol a válasz egyértelmű NEM volt. Ebben az esetben a megoldás az volt, hogy amit lehet, a sokkal olcsóbban működtethető Google Ads hirdetéssel kell megoldani és ezt egyéb csatornákból jövő érdeklődőkkel kell kiegészíteni. Ennek ellenére ezekben az esetekben is érdemes egy egyszeri on-page keresőoptimalizálást kérni, mivel a Google Ads hirdetés is kevesebbe fog kerülni, ha a céloldal optimalizálva van.
Utolsó kommentek